Heb je een klacht over De Kersentuin?

Een klacht zien wij als gratis advies. Waar mensen samenwerken, kunnen ook klachten of conflicten ontstaan. Ouders staan bij kinderopvang De Kersentuin hoog in het vaandel en wij nemen iedereen serieus. Hieronder zijn de twee stappen beschreven om een klacht aan ons kenbaar te maken.

Stap 1: Wanneer er een klacht is nodigen wij iedereen uit om dit met de desbetreffende professional te bespreken. Wij kunnen onze opvang verbeteren wanneer ouders en verzorgers hun ongenoegen uitspreken. Samen zoeken we naar verbetering.
Stap 2: Bij klachten van organisatorische, pedagogische, financiële of administratieve aard. Wanneer ouders of verzorgers en de hierboven genoemde betrokken partijen samen niet tot overeenstemming komen, dan is er de mogelijkheid om je te wenden tot de directie (stap 3). Dit kan via e-mail: info@kinderopvangdekersentuin.nl. De directie zal binnen twee dagen op een klacht reageren en indien nodig er zal contact worden opgenomen met de pedagogisch professionals(s) om de klacht te onderzoeken.
Vanzelfsprekend wordt er naar gestreefd om zo spoedig mogelijk tot een voor beide partijen acceptabele oplossing te komen.
Stap 4: Professional en/of directie houdt ouders zo goed mogelijk op de hoogte van de voortgang van de behandeling van de klacht.
Stap 5: Professional en/of directie handelt de klacht, rekening houdend met de aard ervan, zo spoedig als mogelijk af.
Stap 6: Professional en/of directie verstrekt een schriftelijk en met redenen omkleed oordeel op de klacht. Stap 7: In dit oordeel stelt professional en/of directie een concrete termijn waarbinnen eventuele maatregelen zullen zijn gerealiseerd. Mocht je als ouder niet tevreden zijn over de geboden oplossing of al in een eerder stadium de klacht extern willen laten behandelen, dan is het mogelijk om contact op te nemen met de Geschillencommissie Kinderopvang waarbij kinderopvang De Kersentuin is aangesloten. Dit kan via de website Kinderopvang – De Geschillencommissie, waarbij het contactformulier kan worden ingevuld via de button ‘dien uw klacht in’. In de brochure ‘hoe werkt de geschillencommissie kinderopvang’, lees je meer informatie over het indienen van een klacht en het proces daarna. 

Meer informatie vind je terug in de algemene voorwaarden.

Secret Link